Kamis, 05 April 2012

Jika Aku Jatuh Cinta


sumber: google
 

Bismillahirrahmaanirrohiim…
Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku
pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu…

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku
menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut
padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Robbana, jika aku jatuh hati jagalah hatiku
Padanya agar tidak berpaling dari pada hatiMu…

Ya Robbul ‘Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku
Pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah, jika aku meni’mati cinta kekasihMu
janganlah keni’matan itu melebihi keni’matan
indahnya bemunajah di sepertiga malam terakhirMu…

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…

Ya Allah jika Engkau halalkan aku merindui
kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan
rindu abadi hanya kepadaMu… …Aamiin…

(Mutiara sakinah, tuk yang harap selalu ke-SAKINAH-an_ @l Mumtaz)

Tidak ada komentar: